Le daruiesti iubire, primesti iubire inapoi…
"In perioada in care Michael a scris „Earth
Song”, pe la mijlocul anilor 90, am schitat o poveste pentru copii, avandu-l pe
el in minte. Am numit-o The Pied Piper of Hood
River si actiunea ei se desfasura in jurul frumoaselor campuri si rauri
din Oregon. In aceasta fabula, un tanar muzician traieste in pustie, protejeaza
padurea de fortele malefice si discuta cu animalele. Am fost partial inspirat
de Michael. Intotdeauna l-am vazut ca pe un doctor Doolittle, pentru ca avea un
mod neobisnuit de a comunica cu animalele. Nu folosea limbajul si vocea blanda
de incurajare specifice doar pentru cai si caini, ci mai degraba pentru
animalele de peste tot. „Le oferi iubire, primesti iubire inapoi”, spunea el.
Nu conta cat de salbatice sau exotice erau, animalele pareau sa aiba incredere in
el. Am spus odata ca daca l-ai arunca intr-o cusca de lei, te-ai intoarce o ora
mai tarziu si l-ai gasi rezemat de un perete cu doi lenesi in poala.
Cateva vizite facute la Zoo LA i-au confirmat dorinta
de a fi inconjurat de animale si si-a adunat propria menagerie la Hayvenhurst,
incepand cu un alt sarpe boa constrictor - Muscle - trei papagali cacaduu si o
colectie uimitoare de crapi koi in iazul de la capatul indepartat al gradinii.
Amandoi am tinut si cai la ranch-ul actorului Richard Whitmore. Intr-una dintre zile, Michael s-a hotarat sa-si cumpere o lama. M-a rugat sa-l duc in apropiere, la
Agora, si am ajuns la o parcela plina cu remorci cu fan si cai. Din masina, am vazut
in spate patru lama. Am parcat intre doua remorci, ferindu-mi neintentionat
Mercedesul de priviri. A fost singurul loc de parcare disponibil. Cand
am intrat in birou - doi tineri imbracati relaxat, dar sic, in tricou si blugi -
completau niste documente. Unul dintre ei s-a aplecat peste tejghea si nici macar nu ne-a
privit cand a spus: „Nu angajam!”. “Nu cautam nicio slujba”, a spus Michael,
purtandu-se calm. „Suntem aici pentru a cumpara o lama.”
Omul a ridicat privirea. Nici o sclipire de
recunoastere pe fata lui. Mie mi-a luat aproximativ doua secunde sa realizez ca
gustul sau muzical nu se aventura niciunde prin preajma albumului Thriller. „Nu
avem nicio lama”, a raspus el. Privirea de pe chipul lui spunea totul: adica, nu iti poti
permite tu asta! „Ai patru lama in spate”, am spus, incercand sa-mi pastrez
calmul. „Stiti cat costa?” Michael a zambit. „Stim cat costa.” Am fost supusi apoi unui bombardament incredibil de intrebari, declansat de prejudecatile si
presupunerile tipului. „Va puteti permite o lama? Ce fac baietii pentru a-si
permite o lama? Si, unde o veti pastra? V-ati gandit la asta?” Intotdeauna rabdator,
Michael a explicat ca avem o casa cu pamant si ca suntem clienti seriosi. „Stiu sa am grija de tot felul de animale”, a adaugat el.
Individul a cerut cu invidie sa vada actul de
identitate. Michael a predat un card bancar. Eu i-am dat permisul de conducere.
Si dintr-o data noaptea s-a facut zi! „Sunteti baietii aceia de la Jackson?”, a intrebat
individul, cu chipul luminat. El a inceput sa pedaleze cum ca trebuia sa fie
atent si nu putea sa vanda oricui; intelegeti voi cum este. Dar, noi nu am inteles:
am vazut chiar prin el. "Deci, esti fericit sa ma accepti pentru ca acum stii
cine sunt?", a intrebat Michael. Cea mai gresita conceptie pe care oamenii
o aveau despre fratele meu era faptul ca sfiala lui legendara il facea timid, insa
el era un om de principiu, mai ales in cazul in care radacinile lui de negru mandru
erau deranjate si nu-i era teama sa vorbeasca despre asta cand era suparat.
Michael si-a luat inapoi actul de identitate si
a iesit cu el: „Esti un neispravit si nu mai vrem sa ne cheltuim banii aici.” Apoi
am plecat spre Mercedesul pe care individul nu a reusit sa il observe cand am ajuns
aici. In drum spre casa, Michael era exasperat. “Iti vine sa crezi asta? Despre
ce vorbim? Ce isi invata oamenii astia copiii?” Noi am fost invatati de parintii nostri ca
nimeni nu se naste cu prejudecati. Ignoranta transmisa din generatie in generatie
este ceva care se invata. Si, cu cat Michael reflecta mai mult, cu atat era tot mai
indignat. Mi-a spus sa conduc catre Tito. In acea dupa-amiaza, chitara acustica
a fratelui Tito si versurile noastre albe s-au angrenat intr-o inspiratie plina de indignare, pentru o melodie pe care am numit-o „What’s
Your Life?”. Acesta era felul in care ii placea lui
Michael sa lucreze. Cand o experienta adevarata inspira o melodie, ii placea sa
o inregistreze pe magnetofonul sau in cel mai apropiat studio. Am înregistrat
acea melodie in decurs de o ora in studioul lui Tito si la Encino. Suna cam in
acest fel:
PRIMUL
VERSET:
Toata
viata mi s-au pus intrebari
Ca:
cine sunt eu si ce fac?
Cand le
spun sunt fericiti,
Pentru
ca sunt bogat ma primesc.
Daca as
fi baiat sarac, m-ar accepta?
Ce inseamna
pentru voi ca sunt bogat?
Si care
este motivul pentru care intrebati?
Este viata
mea un dialog relevant?
VERSET
SABLON:
Care este
viata ta? Ce faci?
Eu fac
asta, dar tu?
Care e telul
tau in viata, deoarece
Vreau
sfaturi sa trec peste asta
Esti
bogat? Esti sarac?
Esti curajos?
Esti sigur?
Te vei apleca, vei ceda?
Esti
puternic sa induri?
Care este
viata ta? ...
Versurile acestea rezuma conversatia pe care
am avut-o noi doi in masina. In cele din urma, Michael a cumparat doua lame din alta
parte. Le-am numit Louis si Lola. Aceste lame erau la fel de inalte ca noi si
erau cele mai senine si mai frumoase animale de companie pe care vi le puteti
imagina voi. El a mai cumparat si doua caprioare numite Print si Printesa, doi pauni
numiti Iarna si Primavara si o girafa numita Jabbar, dupa cel mai înalt jucator
de baschet pe care il stiam: starul LA Lakers, Kareem Abdul-Jabbaar. Si apoi, a
fost Bubbles. Indragitul cimpanzeu a fost recomandat pentru prima data de un instructor
numit Bob Dunn, care l-a crescut pe perioada primelor sase luni de viata, domesticindu-l,
inainte de sosirea acestuia la Hayvenhurst. Dar, Bubbles a fost mai mult decat un
animal de companie inedit - a fost un insotitor constant si Michael tinea
extrem de mult la el. Mass-media a gasit insa in asta un subiect destul de
distractiv, cu toate ca exista milioane de proprietari de caini si pisici in
lumea intreaga care gasesc tovarasie la animalele lor de companie, vorbind cu ele
si tratandu-le ca si cum ar fi copiii lor.
Relatia lui Michael cu Bubbles nu era diferita,
dar era considerata „ciudata”. Prima data cand ne-am intalnit a fost la
Hayvenhurst. Am auzit de la mama despre noul ‘membru’ al familiei, asa ca am
trecut sa vad minunea. Cand am ajuns in varful scarilor, am auzit vocea lui
Michael: „Bubbles! Nu, Bubbles!” In drum spre camerele sale, am vazut ca usile
lui erau deschise. Spre deosebire de ceea ce se credea, camerele sale nu erau o „zona interzisa”. Normele probabil nu erau diferite de ale altor multe familii:
daca usa era inchisa, exista o respectare a vietii private. Daca era deschisa, ciocaneam
si intram imediat. Respectam pur si simplu limitele celuilalt. „Am auzit ca ai adus un cimpanzeu in casa”, am spus eu, anuntandu-mi astfel sosirea. Patul ‘Murphy’
al lui Michael era jos si Bubbles, care purta un scutec, avea cateva minute de nebunie sarind si leganandu-se deasupra patului si balansandu-se pe scara spirala
ce ducea la balconul mezzanin.
Arunca cu lucruri prin toata camera. Era ca si
cum ai fi asistat la un taraboi dezlantuit de copii hiperactivi. – ‘Nu,
Bubbles. Inceteaza sa mai sari prin jur!’ i-a spus Michael - si Bubbles s-a
oprit. Era chiar fascinant sa urmaresti cum interactionau ei: cand Michael vorbea asa,
Bubbles inclina capul si asculta. Vocea autoritara a fratelui meu, fiind parinteasca,
m-a amuzat. Era ca si cum ar fi devenit tata peste noapte. Cimpanzeii sunt de
sase ori mai puternici decat omul, asa ca, teoretic, Bubbles ar fi putut sa-i
scoata bratul lui Michael chiar din umar, dar era atat de imblanzit incat a raspuns
ca un copil si a facut exact asa cum i s-a spus. A fost nevoie sa i se spuna
doar o data sau doua ori „Nu!” inainte ca el a-si da seama ca porunca era
serioasa si apoi s-a potolit, s-a dat peste cap spre Michael si a sarit in bratele
sale pentru a fi mangaiat. Avea propriul patut de lemn sub scara in spirala,
dar dormea acolo doar cand era cu adevarat obosit.
De cele mai multe ori, Bubbles dormea in pat,
sub plapuma, iar Michael dormea pe podea intr-un sac de dormit. Cred ca este rezonabil
sa spunem ca era cea mai bine intretinuta maimuta din toata California, daca nu
chiar din America. Bubbles folosea parfum Poison de Christian Dior, deoarece
Michael si-a dorit dintotdeauna ca el sa miroase si sa arate bine. Astazi, cand
mama simte mirosul acela pe cineva, sopteste: „Miroase a maimuta aia batrana!”
Avea chiar propriul sau dulap, plin de cele mai noi modele pentru un baiat de
doi sau trei ani. O singura data, in anii de mai tarziu, cand fiul meu Jeremy
era copil mic, am luat cateva haine din dulap si l-am imbracat. Cand Mama l-a vazut, i-a spus: „Porti hainele lui Bubbles!” Urasc sa recunosc ca Bubbles avea o garderoba mai buna. Cand Bubbles a devenit hiperactiv, sarea peste tot, apuca
bomboane si le arunca, provocand o adevarata mizerie. Stiai intotdeauna cand isi
intra in mana, pentru ca mama striga: „Michael! Scoate maimuta aia de aici!”
Problema cu Bubbles era ca el stia drumul din
jurul casei si intra singur in bucatarie, deschidea usa frigiderului si se servea
singur. Si, daca voia sa te duca undeva, te lua de mana si te conducea acolo.
De cele mai multe ori, se lipea de Michael. Era atat de jucaus si toata lumea din casa il
iubea. Lui Michael ii placea sa-si conecteze camera video la
televizor si sa-l filmeze pe Bubbles cu toata familia, razand de imaginile de pe
ecranul lui, „live cam”. Cred ca cel mai amuzant lucru era atunci cand cei doi se
jucau de-a v-ati ascunselea. Michael se ascundea, iar Bubbles scotea tipete
ascutite cand il gasea. Cimpanzeului ii placea in mod clar acest joc, pentru ca
il teroriza pe saracul caine al lui Janet cu propria sa versiune a jocului.
Bubbles se ducea pana la Puffy, il batea pe cap, apoi sprinta si se ascundea. Cainele
il adulmeca si apoi incepea sa latre. Cateva secunde mai tarziu, dupa ce Puffy revenea
in bucatarie, Bubbles se repezea iar, il batea pe cap si se ascundea din nou.
Michael si maimuta lui erau inseparabile in casa,
in studio, in turneu si, uneori, la munca. Pe Michael nu-l interesa ce spuneau unii
si altii. Si, cred ca Bubbles nu era nici el deranjat. Mama povesteste ca, de
fiecare data cand Michael mergea duminica la sala de dans, Bubbles mergea impreuna cu
el. Am auzit ca, odata cand Michael a executat una dintre rotirile lui de dans,
Bubbles, fara a fi incurajat, s-a asezat, a inchis ochii si s-a invartit pe
fund in timp ce muzica canta. Bubbles s-a dus in cele din urma la Neverland,
dar cand au venit copiii, s-a considerat ca exista un potential de gelozie
agresiva, un risc pe care nimeni nu si-l putea asuma. Se transformase intr-o
fiara de 170 de kilograme, asa ca a fost inapoiat fermei lui Bob Dunn din Symlar,
California, unde Michael il vizita din cand in cand. Stiu ca despartirea a fost
grea pentru fratele meu, dar cel putin si-a format paternitatea pe care o astepta
cu nerabdare. Banuiesc ca Bubbles nu a fost nici el prea fericit ca a fost
despartit de proprietarul sau, dupa aproape un deceniu impreuna.
Astazi, 2011, Bubbles este inca in viata si este ingrijit la Centrul pentru maimute mari din Florida, unde sunt bucurosi sa raporteze ca s-a transformat definitiv in fiul tatalui sau: “Bubbles poate fi sensibil si dramatic. Daca are vreo taietura sau zgarietura pe corp... oricat de mica... le-o va arata, de mai multe ori in timpul zilei, ingrijitorilor sai si le va cere simpatie. Desi este capabil sa arunce nisip cu o acuratete uimitoare, este extrem de bland cu tinerii...” Dupa moartea lui Michael, La Toya s-a dus sa-l viziteze pe Bubbles. L-a gasit asezat intr-un colt de cusca. ‘Arata trist’. In clipa in care a intrat, el a recunoscut-o, a sarit in sus si s-a apropiat de ea. Dumnezeu sa binecuvanteze maimuta aceea afurisita!
Astazi, 2011, Bubbles este inca in viata si este ingrijit la Centrul pentru maimute mari din Florida, unde sunt bucurosi sa raporteze ca s-a transformat definitiv in fiul tatalui sau: “Bubbles poate fi sensibil si dramatic. Daca are vreo taietura sau zgarietura pe corp... oricat de mica... le-o va arata, de mai multe ori in timpul zilei, ingrijitorilor sai si le va cere simpatie. Desi este capabil sa arunce nisip cu o acuratete uimitoare, este extrem de bland cu tinerii...” Dupa moartea lui Michael, La Toya s-a dus sa-l viziteze pe Bubbles. L-a gasit asezat intr-un colt de cusca. ‘Arata trist’. In clipa in care a intrat, el a recunoscut-o, a sarit in sus si s-a apropiat de ea. Dumnezeu sa binecuvanteze maimuta aceea afurisita!
In orice familie numeroasa, intotdeauna exista
cate un cal negru care rasare de nicaieri si ii face pe toti ceilalti sa se aseze si sa
ia nota. Si nu vorbesc despre Michael, vorbesc despre Janet. Noi fratii ne-am
tintuit visele in grinda inca de la inceput. Nu au fost surprize acolo. Dar
nimeni nu l-a vazut pe cantaretul-compozitor imbobocind in Janet. In orice caz,
aveam traiectoria surorii noastre celei mai tinere ca actrita. La fel si ea.
Dupa Good Times la CBS, a detinut roluri de televiziune in Fame (ca Cleo
Hewitt) si in ABC's Diff’rent Strokes (ca prietena lui Willis Charlene).
Capacitatea de actiune a lui Janet era la fel de cristalina ca si in prezent.
Dar, dupa cum povesteste in memoriul sau din 2011, True You, ea a intrat intr-o zi
in studioul de inregistrare de la Hayvenhurst, inarmata cu versuri „despre notiunile
mele adolescentine de dragoste si singuratate”, a scris o melodie, a lucrat placa
de mixare si, de una singura, a realizat o piesa pe care a numit-o „Fantasy”.
Atunci avea noua ani.
La fel ca si Michael cu bongosul lui, Quaker
Oats, ea ne-a urmarit tot timpul, mai ales atunci cand Michael si Randy au
dus-o impreuna la repetitiile The Jacksons. In Gary noi ne-am urmarit idolii de la
distanta, dar Janet a trait si respirat muzica impreuna cu noi si Joseph, cu cat o auzea
cantand, cu atat mai mult recunoastea in ea un nou talent pe care sa-l
valorifice. Scurtand povestea, sora mea avea 16 ani atunci cand a ajuns la primul ei disc inregistrat cu A&M Records, unde vechiul nostru prieten de la scoala,
John McClain, era vicepresedinte senior la departamentului A&B. Crescand prin jurul nostru, el era deja ca un frate protector mai mare pentru Janet, asa ca,
in mod firesc, el a facut din ea una dintre principalele sale prioritati – si ea
s-a ridicat dupa merit.
Spre deosebire de noi, Janet s-a simtit impinsa
in cariera ei de cantareata. Ea a mers mai departe pentru ca Joseph era
insistent si ea nu dorea sa-l sfideze. Dar, cand te gandesti la cariera ei de lunga
durata si cat de multi No.1 a strans de-a lungul anilor, acest instinct al
tatalui meu nu a fost unul rau. Din contra. Amintirea mea permanenta din copilarie
despre Janet este a acelei flori impecabile care nu ar fi putut sa faca rau nimanui. Parea
ca este legata de poala Mamei si nu astepta sa adoarma Joseph ca sa poata urca in
pat langa mama, de cealalta parte a ei. Si apoi, inainte ca Joseph sa se
trezeasca, ea se ridica si se intoarcea inapoi in propriul ei pat.
La Toya a fost de fapt prima dintre surori
care a intrat in industria muzicala, lansand primul sau album La Toya Jackson in
anul 1980, din nou cu incurajarea tatalui nostru. Michael a contribuit la una
dintre melodiile ei, “Night Time Lover”. Imi amintesc cum mergeam la scoala impreuna cu
sora mijlocie si cum eram eu ignorat de ea in perioada Jackson 5. Era hotarata
sa-si gaseasca prieteni pentru cine era ea, nu pentru ca avea acces la noi.
Timp de ani buni, a actionat ca si cum nu ar fi cunoscut pe niciunul dintre
frati. Am realizat pentru prima data acest lucru atunci cand am vazut-o ca se indreapta
in directia opusa pe holul scolii. “Buna, La Toya!”, am spus, dar a tinut capul
in sus, ca si cum nu m-ar fi cunoscut. Deveneam insa din nou fratii ei, odata ce treceam
pragul Hayvenhurst - singurul loc din lume in care toti fratii si surorile
puteau fi ei insisi.
Cand te gandesti la melodii, cum ar fi „Beat
It”, „Billie Jean” si „Thriller”, „vezi” muzica inainte de a o auzi, deoarece vizualul
videoclipurilor muzicale ale lui Michael este plasat in memoria culturii.
Aceasta este puterea si impactul pe care si l-a propus el mereu sa-l atinga. De
cand „Video Killed The Radio Star” de la Buggles a devenit primul videoclip
difuzat pe MTV la data de 1 august 1981, Michael si-a dorit sa iasa in evidenta in cadrul
acestui nou procedeu. El a considerat ca abordarea
industriei este lenesa, trecand la propuneri de executare doar a unui altfel de
instrument promotional. „Videoclipurile trebuie sa fie mai distractive!”, a
spus el. „ele au nevoie de un inceput, de o parte de mijloc si de un sfarsit – de
o povestire!” Ecouri ale domnului Gordy. Dintre
toate, cea mai semnificativa schimbare in modul de a gandi un videoclip muzical
l-a adus Thriller, cu o tema inspirata de American Werewolf din Londra.
Michael l-a recrutat ca regizor al acestui film, pe John Landis, pentru suma de
500.000 de dolari buget-video.
A fost o suma de bani astronomica pentru un
videoclip muzical. Atat de mare, incat CBS Records a refuzat sa il finanteze.
Au considerat ca vanzarile albumului au ajuns la maxim si, prin urmare, nu avea
sens financiar. Viziunea lui Michael s-a dovedit a fi cu cativa ani inaintea intelepciunii
combinate de la CBS Records (care a devenit ulterior Sony) - iar dansurile sale le-au adus mai multi bani din vanzarile sporite ale albumului, dupa ce au renuntat efectiv la urmarire. In cele din urma, MTV si vanzarea de drepturi
au oferit finantarea si „filmul” de 14 minute care
a urmat a fost atat unul de pionierat pe cat de fascinant. Acesta a anuntat inceputul
unei noi abordari cinematografice, cea a povestirii din videoclipurile muzicale.
Gandirea lui Michael de departe o intrecuse pe a celorlalti. El a resetat
regulile si standardele prin tot ce a facut.
Inainte de premiera oficiala din decembrie
1983, el si-a adunat familia in teatrul de 32 de locuri pe care-l construise la
etaj, la Hayvenhurst, cu pereti din panouri din lemn si fotografii in alb-negru
incadrate in auriu, ale lui Shirley Temple, Little Rascals si Charlie Chaplin.
Ne-am ocupat locurile pe scaunele din catifea rosie, iar Michael s-a urcat pe o
platforma mica, ridicata in fata ecranului. Era nervos, dar emotionat si a
explicat ca noul sau videoclip a fost „filmat ca un film” si a dorit parerile noastre
sincere. Nu cred ca a existat vreun membru al familiei care sa nu fi fost impresionat. Filmul era genial din toate punctele de vedere: ca muzica, coregrafie, machiaj, cinematografie.
Ceea ce a fost amuzant a fost reactia celor mai mici copii din familie. Fiul
lui Rebbie, Austin, pe atunci un copilas, se speria de fiecare data, dupa
aceea, cand Michael mergea sa-l puna in leagan. El tipa si tresarea, convins ca
chipul unchiului sau se va „schimba” in cel al unui monstru, in orice minut. Lui
i-a fost greu sa-i explice unui copil ca „nu sunt chiar un varcolac”, pentru ca
exact asta spunea in videoclip.
Din pacate, oamenii de la Sala
Regatului nu au vazut partea amuzanta. Videoclipul acesta foarte indraznet era, in ochii
lui Iehova, “rau si satanic”, pentru ca el elogia lumea oculta si cea nevazuta,
“marii printi ai intunericului si ai duhurilor rele” impotriva carora Biblia ne avertizase. Acesta a fost si motivul pentru care, la inceputul videoclipului, a
existat o exonerare de ultima ora adaugata pe ecran, care spunea: “Datorita
convingerilor mele personale foarte puternice, doresc sa subliniez ca acest film nu
sustine in niciun caz credinta mea in ocult.” Nu a fost ideea lui Michael. A fost pusa acolo
la insistenta Salii Regatului, dupa ce batranii au aflat de tema videoclipului
de la doi Martori ai lui Iehova care erau in grup cu Michael. Nici macar nu a
scris el negarea - a facut-o regizorul John Landis. Aceasta drama i-a provocat
fratelui meu o suferinta inutila. Simtea ca exista un conflict intre pasiunea si
credinta sa; iar el nu dorea decat sa fie creativ si distractiv, nu jignitor.
Nu stiu care a fost amploarea totala a apelurilor care au
existat intre Hayvenhurst si Sala Regatului, dar, in primul rand mie nu mi-a venit sa cred ca poate exista o asa situatie penibila. Asta m-a facut sa ma intreb de
ce batranii nu au insistat pentru o exonerare care sa spuna: „Datorita
convingerilor mele personale puternice, doresc sa subliniez ca nu sunt un
zombie, ci Michael Jackson.” Pentru mine, toata afacerea a fost deosebit de
ridicola. Dar, Michael era de obicei ingaduitor si nu si-a exprimat vreo opozitie.
Toata chestia a fost ca religia a innebunit. Am simtit la fel si pentru Mama,
pentru ca stiu ca ea intrase sub o presiune imensa, in timp ce batranii faceau
lobby pentru ca videoclipul sa nu fie lansat, nereusind la nivel colectiv sa inteleaga
distinctia dintre stralucirea creativa si sensul literar. Dar, contrar celor relatate
mult timp, Michael nu a fost desfratit de religia sa si nici nu a fost amenintat
cu asta. Departe de asa ceva.
In schimb, si din momentul acela, doi batrani cu
aspect usor serios l-au filat in turneu doar pentru a se asigura ca nu se indeparteaza
de calea lui Dumnezeu. Ca si cum viata lui Michael nu ar fi fost suficient de
restrictionata, acesti doi gardieni religiosi au fost postati ca martori tacuti
pe fundal, pentru a „monitoriza” ceea ce realiza el in mod creativ. Daca cineva intreba
cine sunt, ei erau doar o parte din anturaj. In restul anului 1983 si pe tot
parcursul anului 1984, Michael si-a desfasurat in continuare munca de pionierat
ca martor dedicat, mergand din usa in usa pentru a raspandi cuvantul lui
Iehova. Atunci cand a putut, a participat si de patru ori la Sala Regatului, iar
numerele au crescut dupa Thriller. Banuiesc ca atunci a decis sa devina stapanul
deghizarii si a fost convins ca-i poate pacali pe toti. Chiar si pe cei
mai apropiati lui."
“You Are Not Alone, Michael”/ Animals Kingdom – prima parte/ de Jermaine Jackson
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.