sâmbătă, 14 august 2021

Michael Jackson – THE ELUSIVE SHADOW

 


“Eu caut lumea care m-a creat... O caut in zbaterea sufletului meu”



UMBRA EVAZIVA

Chiar daca am calatorit mult
Usa sufletului meu a ramas intredeschisa
In agonia fricii de moarte
Nu am auzit muzica Ta
Prin culoarele intortocheate ale memoriei
Mi-am purtat crucea in durere

 A fost o calatorie ca urmare a nebuniei
A angoasei nascute in tristete
Am cutreierat in lung si in lat
Dat inapoi dupa fiecare lovitura
Am cautat dupa acel nectar furat
Din inima-mi ce pierduse de mult sceptrul
In toate acele chipuri bantuite
Mi-am cautat oaza

Intr-un fel, a fost ca intr-o manie a betiei
O isterie cruda, o ceata neclara
Am incercat de multe ori sa opresc
Aceasta umbra care ma urmarea
De care nu puteam sa ma scutur
De multe ori, in multimea zgomotoasa
In forfota unui vacarm atat de puternic
Priveam atent inapoi pentru a-i zari urma
Pe care nu puteam sa o pierd oriunde

Doar atunci cand am rupt toate legaturile
Dupa linistea strigatelor indurerate
In adancimile acestor suspine ignite
Durerea inchipuita a mii de minciuni
Am privit-o brusc in ochii tai de foc
Si dintr-o data mi-am gasit tinta
Umbra evaziva era sufletul meu.

Dancing the Dream/ The Elusive Shadow/ de Michael Jackson

 



Te marcheaza profund semnificatia acestui poem, aceasta lupta continua cu tine insuti: O cautare febrila, o dorinta nestavilita de cunoastere a celuilalt “Eu”, a propriei umbre. Este o gravitare catre cel care ne reflecta umbra, catre cel in care ne oglindim si care trezeste in noi partile adormite sau sechestrate in adancimile inconstientului. Este o incursiune in propriul nostru inconstient din intunericul caruia poate accede catre lumina, prin usa intredeschisa a sufletului, tot ce a fost respins din contradictia Eului cu lumea.

Se duce o lupta continua pentru ca intunericul sa poata deveni lumina, angoasa sa poata deveni o oaza de liniste in speranta regasirii a ceea ce a fost furat si neacceptat de reguli. In acest vartej al energiilor, in goana regasirii propriului echilibru interior, prin forfota unui vacarm atat de puternic, ne privim propria constiinta care, asemenea unei umbre, ne urmareste continuu, pentru ca in final sa se contopeasca pana la identificare cu propriul suflet.

Este o continuare in planul exprimarii artistice, a calvarului prin care poate trece uneori sufletul unui om, a fiecarui moment de durere, disperare, de rascruce pe care trebuie dureros sa-l depaseasca; a fiecarui moment in care este folosit, manipulat, calomniat, batjocorit de rautatea si interesele celor din jur, de voracitatea profitorilor, de zambetul ironic al binevoitorilor. Tradat de colaboratori, parasit de oamenii pe care i-a considerat cei mai buni prieteni, inselat de multe ori chiar de cei pe care i-a ajutat sa se ridice din disperarea in care se zbateau, incearca cu greu sa se regaseasca in propria umbra care il urmareste, in celalalt “Eu”.

Incearca cu disperare sa se depaseasca, sa-si depaseasca momentele de dezamagire si frica, sa-si caute echilibrul interior; sa-si regaseasca increderea, propria convingere ca acolo unde exista intuneric, exista si lumina! Intr-o lume a mastilor incrustate adanc in propriile chipuri care le poarta, in aceasta lume a chipurilor bantuite, incearca cu greu sa-si regaseasca oaza de liniste, sa se ridice si sa-si adune cioburile propriei inimi greu incercate. 

Michael a fost unic si inegalabil si prin trairile emotionale pe care ni le-a transmis odata cu muzica si cu dansul sau, marcand profund ungherele cele mai adanci ale psihicul nostru spre a cunoaste eliberarea de sine si sublimul. Lovit de nenumarate ori, dar niciodata doborat, si-a purtat crucea in durere, reusind sa-si pastreze usa sufletului deschisa si verticalitatea intr-o lume a voracitatii, manipularii si munciunii. 

Poezia surprinde, in cateva cuvinte, tumultul interior al acestui suflet greu incercat, care a reusit atat de bine ca, prin arta sa, sa-si depaseasca starile de incertitudine, sa-si purifice spiritul, sa se elibereze de forta intunericului si astfel sa-si regaseasca lumina, sacrificiul suprem propulsandu-l in vesnicie.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.