marți, 29 decembrie 2020

Michael Jackson – GOD & MAGIC

 


Frumusetea creatiei poate deschide portile adevarului…






DUMNEZEU

Este curios faptul ca Dumnezeu nu se supara sa fie exprimat de toate religiile, in timp ce oamenii se agata inca de ideea ca numai calea lor este singura cale dreapta. Orice vei incerca sa spui despre acest subiect Dumnezeu, cineva se va ofensa, chiar daca tu vei spune ca iubirea fiecaruia dintre noi pentru Dumnezeu este sincera…

Pentru mine, forma pe care o ia Dumnezeu nu este atat de importanta. Ceea ce este important este esenta. Cantecele si dansurile mele sunt proiectia Lui careia eu ii dau forma. Eu pot crea numai forma. El adauga farmecul.

Am privit in sus la cerul noptii si am zarit stelele atat de aproape, de parca bunica mea le modelase pentru mine..."Cata bogatie, cata maretie!", am gandit eu... In momentul acela l-am vazut pe Dumnezeu in deplinatatea Creatiei Sale. La fel de usor as fi putut sa-i vad Creatia in frumusetea unui curcubeu, in gratia unei caprioare care salta pe o pajiste, in adevarul unui sarut parintesc.

Insa, pentru mine cel mai pretios contact cu Dumnezeu nu are forma. Inchid ochii, privesc in mine insumi si intru incet, incet intr-o liniste profunda. Infinitatea creatiei lui Dumnezeu ma imbratiseaza. Suntem tot una.

Dancing the Dream/ God/ Michael Jackson



“Sunt momente in care rasetele Cerului reverbereaza Pamantul”

 




MAGIE

Ideea mea despre magie nu are de-a face prea mult cu trucurile si iluziile de pe scena. Intreaga lume abunda in magie.

Cand o balena plonjeaza in mare ca un munte abia nascut, ti se taie respiratia de atata incantare neasteptata. Cata magie! Chiar si un copilas care vede pentru prima oara un mormoloc stralucind intr-o balta de noroi, simte acelasi fior. Miracolul ii umple inima, pentru ca a intrezarit pentru o clipa caracterul jucaus al vietii.

Cand vad norii trecand fulgerator peste un varf acoperit de zapada, imi vine sa strig: "Bravo!" Natura, cel mai generos dintre toti magicienii, a produs un alt fior. A revelat adevaratul miraj, incapacitatea noastra de a ramane uimiti in fata minunatiilor ei.

De fiecare data cand soarele rasare, Natura repeta doar o singura porunca: "Priveste!" Magia ei este infinit de generoasa si, in schimb, tot ceea ce trebuie sa facem noi este sa o apreciem.

Ce incantare trebuie sa simta Natura atunci cand, din vartejurile de gaz si din spatiul gol, da nastere stelelor. Ea le azvarle ca pe niste paiete dintr-o pelerina de catifea... un miliard de motive pentru noi sa ne trezim intr-o bucurie deplina. Cand ne deschidem inimile si apreciem tot ce ne-a oferit, Natura isi gaseste rasplata. Sunetele aplauzelor se rostogolesc in univers, si ea se inclina.

Dancing the Dream/ Magic/ Michael Jackson






“Cand privesc de sus o panorama sau un peisaj extraordinar de frumos, pur si simplu imi vine sa plang. Spun “Multumesc!”. Vad cel mai frumos cer, unde norii au nuante de portocaliu si purpuriu”. Doamne, este atat de frumos incat incep sa ma rog… ceva nu este in regula cu mine. De ce eu vad si altii nu? De ce eu apeciez si altii nu? Am fost la un muzeu din Paris, si… m-am prabusit, plangand…”, spune Michael, cuprins de fiorul miracolului.

Acestea sunt adevaratele momente de magie, momente care, pe langa cele ale creatiei, ale intoarcerii la inocenta, la spontaneitatea si puritatea ei, la imensa ei frumusete, te apropie atat de mult de Dumnezeu, lasandu-te coplesit de acel sentiment al multumirii profunde fata de miracolul divin.

Contemplarea frumusetilor covarsitoare ale acestui inepuizabil miracol, numit Natura, admirarea unor opere de arta, a unor momente dintr-un balet clasic sau a altor forme de manifestare artistica, care vin si te coplesesc prin dimensiunea talentului care le-a dat nastere, prin forta cu care esteticul iti deschide sufletul spre o alta lume; o lume in care uiti de tine, facandu-te sa fii parte din frumosul admirat, sa-l cuprinzi, sa-l simti prin toti porii, sa te identifici cu el, sa te topesti cu toata fiinta ta in el. 

Sunt momente care te fac mai pur, care te apropie atat de mult de propria esenta. Sunt momente de abandon total, momente care te readuc spre origini, acolo unde il simti pe Dumnezeu atat de aproape. Sunt momente in care prezenta divina te face sa cazi in genunchi si sa multumesti… pentru ca existi… pentru ca ti s-a dat aceasta sansa… aceasta sensibilitate care te aduce in mijlocul lor, spre a face parte din ele…

 







Versuri din “When the Babies Smiles”/ Dancing the Dream/ Michael Jackson

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.