miercuri, 6 mai 2020

Michael Jackson – I, YOU, WE






Noi suntem sursa, noi suntem creuzetul,
Nimic nu ne poate rani, p
entru ca suntem invincibili…









EU, TU, NOI
           de Michael Jackson


Eu ti-am spus ca trebuie sa faci acest lucru. Tu mi-ai raspuns ca nu vrei. Am vorbit impreuna despre asta si am convenit ca poate eu te-as putea ajuta.

Eu ti-am spus ca ai gresit. Tu ai insistat spunandu-mi ca ai avut dreptate. Ne-am strans mana unul celuilat si ce a fost corect si gresit a disparut.
Eu am inceput sa plang. Si tu, la fel, ai inceput sa plangi. Ne-am imbratisat si intre noi a crescut o floare a pacii.

Cat de mult iubesc acest mister numit NOI! De unde vine el, din ce necunoscut ? M-am tot gandit la acest mister si am inteles ceva: “Noi” trebuie sa fie copilul favorit al iubirii, deoarece inainte ca “Eu” sa ajung la “Tine”, “Noi” nici macar nu era acolo. El soseste intotdeauna pe aripi de tandrete si vorbeste prin intelegerea noastra tacuta. Cand rad de mine insumi, el zambeste. Cand te iert, el danseaza jubiland.

Asadar, “Noi” nu este deloc o alegere, nu si daca “Tu” si “Eu” dorim sa mergem mai departe, impreuna. “Noi” ne uneste, mareste puterea noastra; ne ridica povara atunci cand “Tu” si “Eu” suntem gata sa ne lasam invansi. Adevarul este ca “Tu” si “Eu” am fi renuntat de mult timp, dar ‘‘Noi” nu ne-a lasat. Este prea intelept ! “Uitati-va in inimile voastre”, spune. “Ce vedeti? Nu “Tu” si “Eu”, ci numai “Noi”.

Dancing the Dream/ I, You, We/ - Michael Jackson




Tu” si “eu”, este povestea ciudata a ta si a mea, a oricaruia dintre noi. Este povestea celui care vrea sa fie acceptat intr-o lume straina sau sa fie acceptat in lumea sa, unde ceilalti il vad ca pe un strain. Un om neinteles este un om singur care va cauta mereu comunicarea cu ceilalti, solidaritatea umana, dar care, de cele mai multe ori, datorita unui mediu ostil, isi va gasi libertatea deplina numai in sine. Dar, nu intotdeauna istoria oamenilor se scrie in acei termeni care indeamna la violenta si la negarea celuilalt. Nu intotdeauna Unul trebuie sa piarda iluzia a ceva ce ar fi putut fi “noi”. Fara numar sunt si exemplele de acceptare, de uniune, de armonie, de buna pace. Solidaritatea se naste din experienta, din adevar, din incredere si respect, din onestitate.

“Tu” si “eu” este, uneori, povestea a doua fiinte foarte diferite, provenite din spatii planetare diferite, care se intalnesc, gratie hazardului, in lumea miraculoasa si ireala a visului, pentru a o cuceri. La fel, ca si in cazul “Noi”, “Someone in the dark” reprezinta dorinta adanca si duioasa a sufletului de a fi acceptat si inteles sau de a accepta si intelege strainul acela aparut din noaptea spatiului sideral sau de oriunde altundeva. 

“Ca si cum a fost scris in stele/ Am stiut ca prietenul meu/ Cineva in intuneric, erai tu”
"Cred ca tu si eu/ Nu ne vom lua la revedere niciodata/ Oriunde ai fi, ma voi uita in sus sa vad/ Pe cineva in intuneric, prieten al meu"

“El este intr-un loc ciudat si vrea sa fie acceptat – este o situatie in care si eu ma regasesc de multe ori, atunci cand calatoresc din oras in oras prin intreaga lume”, spune Michael. “El se simte cel mai bine alaturi de copii, iar eu am o afinitate deosebita pentru copii. El ofera dragoste si vrea dragoste in schimb, asa cum sunt si eu. Si are acea putere superioara care ii permite sa se ridice si sa zboare ori de cate ori vrea sa se indeparteze de lucrurile de pe Pamant, iar eu ma pot identifica cu el in multe feluri” 


Alteori, in ciuda a tot ceea ce se intampla rau in aceasta lume, exista in noi speranta realizarii unor lucruri frumoase, durabile, atunci cand “tu” si “eu” nu mai facem obiectul separarii pe motivul castei, religiei, rasei, etniei, culturii, starii sociale, pozitiei politice, atunci cand banul si puterea nu mai constituie legea suprema. Indiferent in care parte se afla “tu” si “eu”, cand exista determinare, consensul inseamna “noi”. Asa cum in melodia “Cry”, “tu” si “eu” isi dau mana unul altuia si celuilalt de langa ei, si tot asa mai departe, pana cand se formeaza un cerc planetar de iubire, incredere, caldura sufleteasca, pana cand ia nastere o conexiune universala care sa redea tuturor speranta in salvare.

“Tu poti sa schimbi lumea (Nu pot sa o fac de unul singur)/ Tu poti sa atingi cerul (Este nevoie de ajutorul cuiva)/  Tu esti cel ales (O sa am nevoie de un semn)/ Numai daca ne vom ruga cu totii in acelasi timp, in seara asta."

Eu, tu, noi – este o tema foarte des intalnita in creatia lui Michael, o tema care pleaca de la umanismul sau profund si de la credinta ca maretia omului consta in puterea lui de a se tranforma pe sine in primul rand, pentru ca lumea sa poata fi transformata, la randul ei, in bine.
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.